frame

ınce ve uzun silindirik obje

ramses061ramses061 Yeni Üye
kategorisi ABBAS V2
ıyi günler herkese. Forumun önceki halinde aynı konuyu açmıştım. Ancak ya ben yanlış yer olarak pirusa i3 başlığında açmışım yada yeni sisteme geçerken sanırım bir karışıklık olmuş. Sorunum aynen devam ettiği için doğru yerde tekrar sormak istiyorum. Sıkıntım ince ve uzun silindirik parçaları basamamak. Ekte çizmek istediğim parça ve yazıcıdan çıkan parçanın resimleri görülmektedir. Ne yaptıysam sorun düzelmedi. Aynı parçadan 8 tane bastım ama yine sonuç aynı. Baskı hızını düşürdüm, sonuç aynı. Sıcaklığı değiştirdim sonuç aynı. Lütfen yardımcı olun.
Yazıcım ABBAS V2. Yazılımım repetier. Dilimleyici slic3r. Denediğim sıcaklıklar, 170, 190, 210, 220 dereceler. Hız olarak 10, 20, 30, 40, 50 ve 100. Flamentim PLA cinsinden. Extruder çapı 4 mm.
Yardımcı olursanız çok memnun olurum. Kolay gelsin.

Yorumlar

  • ta1drta1dr Bilir Kişi
    aynı anda birden fazla denedinizmi ?
    capı ne kadar diğer konuyu hatırlıyorum sanırım değişiklik ile birlikte uçtu
    arada da yazılmıştı hızın düşük olması ve aynı anda birden fazla baskı yapılması diye..
  • sabrisabri Yeni Üye
    Soğutucu çalışıyor mu?
  • hacibothacibot Abbas Geliştiricisi
    Merhaba stl dosyanızı email olarak bana yollayınız ben bir dilimleme yapayım size göndereyim. siz sadece kalibrayon kısmını değiştirip yazdırırsınız.

    fatih@hacibot.com
  • Sabri bey soğutucu olarak kastınız nozzle'ın üst kısmındaki ise evet çalışıyor. Ayrı olarak parçaya bir soğutma uygulamıyorum.

    Fatih bey dosyayı mail'inize gönderdim.
  • ta1dr yazdı: »
    aynı anda birden fazla denedinizmi ?
    capı ne kadar diğer konuyu hatırlıyorum sanırım değişiklik ile birlikte uçtu
    arada da yazılmıştı hızın düşük olması ve aynı anda birden fazla baskı yapılması diye..

    Aynı anda 8 adet ve değişik hızlarda denedim. Sonuç aynı.
  • sabrisabri Yeni Üye
    Parça soğutucuyu söylüyorum. parça soğumadığından olabilir yada parçanın çiziminde sorun vardır
  • Çözüm bulun du mu bu soruna
  • hacibothacibot Abbas Geliştiricisi
    Ramses gönderdiğin stl hata verdi. mail attım beni ara diye dönmedin ?
  • ramses061ramses061 Yeni Üye
    Ne yazık ki çekindiğim için arayamadım :( Sorunu ise bir nebze çözdüm. Aşırı derecede yavaşlatarak ve aynı parçadan 4 tane basıp birbirinden uzağa koyarak soğumasına fırsat verince biraz iyileşme oldu. ama hala istediğim gibi sonuç alamıyorum. STL dosyasına gelince neden hata verdi anlayamadım. Aslında siz de çok basitçe çizebilirsiniz parçayı. 3 mm çapında 50 mm yüksekliğinde düz silindirik bir parça.
  • hsynzgnhsynzgn Yeni Üye
    merhaba.

    sorununuz bariz bir şekilde soğutmadan kaynaklanıyor. gcode veya stl hatası değil. 3mm çapında 50 mm yükseklikte parça basmak 1 dk gibi bir zaman alır sanırım. malzmeme kendisini taşıyacak kadar sertleşemiyor. raft üzerine yatay yazdırmayı deneyebilirsiniz. tam yuvarlak çıkmayacaktır model ama zımpara vs uğraşabilirsiniz.

    ayrıca nozzle ucu geniş değil olabildiğince ince olmalı bu model için. akan malzemeye sürtünen yüzey çok az olmalı.

    birkaç seferlik bu parçadan basacak iseniz tavsiyem şudur. nozzle ve ısıtıcı blok etrafını ısıya dayanıklı birşeyler ile geçici olarak sarın. baskıyı başlatıp ilk bikaç katmandan sonra saç kurutma makinesi ile soğuk hava üfürterek baskı yapın. istediğiniz şekli elde edeceksiniz.

    kolay gelsin sonucu bu başlık altında paylaşırsanız herkes faydalanacaktır.

Bir Yorum Bırak

Görsel/dosya bırak

3d Yazici Destek

| 3d Yazıcının kalbi burada atıyor
3d Yazıcı Destek© 2017 | 3d yazıcılar hakkında herşeyi bulabilceğiniz, ücretsiz yardımlaşma ve dayanışma forumudur.
Powered by VanillaForums, Designed by Raven Creativity

İletişim

info@3dyazicidestek.com
3dyazicidestek@gmail.com
0 505 948 47 57

Get In Touch