frame

Z eksen sorunu

fenom69fenom69 Yeni Üye
kategorisi Genel
Merhaba arkadaşlar

Z eksen sorunu yaşıyorum. Auto home ve auto level de hiç bir problem yok ama gcode u yazdırmaya başladığımda kafa tabladan aşağı iniyor ve zorlayarak tablanın üstündeki bantı yırtıyor,pause yapıp yüksekliği elimle artırıp devam ettiriyorum.Bu auto home daki gibi neden başlamıyor yazmaya ?

Yorumlar

  • ta1drta1dr Bilir Kişi
    aotolevel kullanıyorsun sanırım muhtemel offset degerini hatalı girdin
  • fenom69fenom69 Yeni Üye
    hocam auto levelde yapıyor hiçbir problem yok z ofset 000,50 gözüküyor ? yükseltmelimiyim bunu ?
  • Video çekip YouTube linkini verirseniz daha sağlıklı yorum yapabiliriz.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • fenom69fenom69 Yeni Üye
    kıymet verip zamanınızı ayırıp cevap yazdığınız için çok teşekkürler, olay offset ile alakalıymış onu hallettim düzen aldı tek ufak bir problem var oda yukarı cıktıkca adımda problem var galiba çıktıya çarpıyor gibi kafa
  • O konstrüksiyonunuzun yeterince rijit olmamasından da kaynaklanır. Baskı hızı genelde 60mm/s - 3600mm/dk olarak ayarlı olur. Bunu 2500mm/s civarına düşürün, titreşim azalır.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
  • fenom69fenom69 Yeni Üye
    O konstrüksiyonunuzun yeterince rijit olmamasından da kaynaklanır. Baskı hızı genelde 60mm/s - 3600mm/dk olarak ayarlı olur. Bunu 2500mm/s civarına düşürün, titreşim azalır.


    Sent from my iPhone using Tapatalk
    çok teşekkürler hocam sağolun çözüldü.
  • ta1dr yazdı: »
    aotolevel kullanıyorsun sanırım muhtemel offset degerini hatalı girdin

    bende de aynı sorun var hocam. yazıcı çalıştıgı zaman nozzle tabladan yukarıda çalışmaya başlıyor. yardımcı olursanız sevinirim. skype gibi bi yerden konuşursak daha güzel olur
    şimdidien teşekürler
  • alperalper Yeni Üye
    aynı sorun bendede vardı çözümü ise z ekseninin steps per mm adım sayısını düşürmen lazım yoksa katmanlar arasında boşluk gibi sorunlar olur z ekseni 0.3 lük nozzle 1280 adımda gayet iyi sonuç alıyorum kullandığın nozzle çapına göre bir değer girmelisin.
  • Eksenlerin adım sayısı mm için sabittir. Nozül çapına göre değişmez!


    Tapatalk.
  • alperalper Yeni Üye
    yapmış olduğum yazıcı da karşılaştığım ilk sorun z eksenini çok fazla yükselmesi idi m8 mil 1/32 step hesaplamasında 5120 gibi bi değer veriyor bu sebepten baskıda 2. katmana geldiğinden z ekseni çok yükseliyor adım sayısını düşürerek sorunu çözdüm belki başka ayarlamalarda vardır bilemicem. şu anki sorunum ise baskılarımın orjinal ebatından büyük olması bunu halen çözemedim sizce neden kaynaklanıyor?:confused:
  • M8 milin adım değerlerini şu an hatırlamıyorum. Siz de eksenlerin hesaplamalarını yanlış yapmışsınız. O yüzden öyle muhtemelen. X-Y genelde 80 veya 100 adım/mm'dir. 1/16 adım, 16 diş ve 20 diş için. Z'de m5, 1/16 adım için 4000'dir.


    Tapatalk.
  • alperalper Yeni Üye
    durumu şöyle özetliyim parçalar gereğinden fazla uzun oluyor x y eksenleri doğtu ölçüde fakat z sıkıntı20160731_185644.jpg20160731_185659.jpg siyah olan orjinal dişli
  • 4fd90b6847fc591bb68e8b0635112d5e.png

    Hocam ya 1/32 adım değil, ya m8 değil, ya da motorunuz 1.8 derece değil. Bir şeyler mutlaka yanlış ama bilemiyorum. Drv mi kullandınız sürücüleri? A4988 mi?
    Yazılımsal bir sıkıntı da var olabilir.



    Tapatalk.
  • alperalper Yeni Üye
    Sürücüler drv8825 nema 17 kullanıyom bende yazılımsal sorun olduğu kanatindeyim yinede zaman ayırdığın için saol bi şekilde halletmeye çalışacam.
  • citkitcitkit Yeni Üye
    alper yazdı: »
    Sürücüler drv8825 nema 17 kullanıyom bende yazılımsal sorun olduğu kanatindeyim yinede zaman ayırdığın için saol bi şekilde halletmeye çalışacam.


    Üstad fazla bilgili degilim ama 100mm küp bastır, sonra z eksenini ölc ona göre adım/mm oranını yeniden hesapla doğru orantı ile, belki düzelir :)
  • alperalper Yeni Üye
    citkit yazdı: »
    Üstad fazla bilgili degilim ama 100mm küp bastır, sonra z eksenini ölc ona göre adım/mm oranını yeniden hesapla doğru orantı ile, belki düzelir :)
    Sorunu çözdüm z nin 1280 adım sayısı nı 800 yaparak sorunu çözdüm:)
  • O zaman hocam sizin sürücülerin altında kısa devre köprüleri yok :) ve 1/32 adım değil


    Tapatalk.
  • Kullandığınız m8 mil http://www.aliexpress.com/item/RepRap-3D-Printer-THSL-300-8D-Lead-Screw-Dia-8MM-Thread-8mm-Length-300mm-with-Copper/1845020845.html?spm=2114.13010208.99999999.270.xis2bS linkteki mil ise bu millerde adım 2mm ve somun 4 yollu dolayısıyla lead=8mm oluyor. Z eksen hesabı da=(200*32)/8=800

Bir Yorum Bırak

Görsel/dosya bırak

3d Yazici Destek

| 3d Yazıcının kalbi burada atıyor
3d Yazıcı Destek© 2017 | 3d yazıcılar hakkında herşeyi bulabilceğiniz, ücretsiz yardımlaşma ve dayanışma forumudur.
Powered by VanillaForums, Designed by Raven Creativity

İletişim

info@3dyazicidestek.com
3dyazicidestek@gmail.com
0 505 948 47 57

Get In Touch