frame

Baskı kıvrılıyor.

Merhabalar ;

Yazıcım ender3. Pla filament kullanıyorum. filamnetden genel olarak memnunum. 

Ancak geniş veya yüksek modellerde baskı ilerledikçe tabana yapışık kısım kıvrılmaya başlıyor.

Filamentin eski olmasına karşı değiştirdim. sıfır vakumlu ambalajdan taktım. Yatak ısısını düşürdüm arttırdım çeşitli denemeler yaptım. Basmam gereken modeller var. ve bu modeller çok büyük olduğu için şu an sorunu çözmeyi bekliyorum. Modeli bölmem parçalamam da mümkün değil. yekpare basılması lazım. Çözümü bir türlü bulamadım. google da bu forumu buldum buraya sorayım dedim. Cevaplar için teşekkürler.

Yorumlar

  • Eylül 18 düzenlendi
    Merhaba. 

     Tabla-nozül arası mesafe fazla ise ilk katman tablaya çok iyi yapışmaz. Bunu kontrol ederseniz iyi olur. Z ekseni sıfır iken tabla ve nozül arası mesafe her yerde araya bir kağıt koyduğunuzda biraz sürtünecek kadar olmalı. Tabla olarak ne kullanıyorsunuz? Yüzey tertemiz olmalı.

     Nozül sıcaklığının da yüksek olabileceğini düşünüyorum. Kullandığınız filamentin kutusunda yazan değerler arasında, alt değere yakın bir sıcaklık modelin soğurken daha az küçülmesini sağlar. Bir de ilk katmanın yazdırma hızını da düşürmeniz yapışmayı arttıracaktır.
     
     Baskı alanının soğuk veya hava akımında olması da modelin hızlı soğuyup kenarlardan çekmesine sebep olabilir. İlk 2-3 katmanda model soğutma fanını kapalı tutarsanız iyi olur. Hatta gerekiyorsa yazıcının etrafını da kapatın.

     Son olarak kullandığınız dilimleyici ayarlarından modeli "kenarlık (brim)" ile basmayı deneyebilirsiniz. Onunla birlikte "etek (skirt)" seçeneğini kullanmak da daha düzgün bir ilk katman sağlayacaktır.

Bir Yorum Bırak

3d Yazici Destek

| 3d Yazıcının kalbi burada atıyor
3d Yazıcı Destek© 2017 | 3d yazıcılar hakkında herşeyi bulabilceğiniz, ücretsiz yardımlaşma ve dayanışma forumudur.
Powered by VanillaForums, Designed by Raven Creativity

İletişim

info@3dyazicidestek.com
3dyazicidestek@gmail.com

Get In Touch